Администрацијата на поранешниот американски претседател Доналд Трамп го иницирала контактот со Катар со цел да се обезбеди авион „Боинг 747“ што би се користел како привремена верзија на претседателскиот авион Air Force One, изјавија четири извори запознаени со преговорите за CNN. Ова е спротивно на тврдењата на Трамп дека Катар понудил авион како „подарок“.
По преземањето на функцијата во јануари, Пентагон контактирал со Боинг, но било соопштено дека новите претседателски авиони нема да бидат достапни уште две години. Администрацијата барала побрза замена, а претставници на Белата куќа, вклучувајќи го и блискиот соработник Стив Виткоф, почнале да разгледуваат алтернативни опции.
Боинг подоцна доставил список на клиенти кои поседуваат авиони што потенцијално би можеле да бидат адаптирани за таа намена. Катар бил меѓу клиентите, и според изворите, Пентагон понудил да го купи авионот, а катарските власти изразиле подготвеност да го продадат.
Првичните разговори, според еден извор, се воделе околу можноста за изнајмување на авионот, а не за негова директна продажба.
Трамп, пак, во повеќе наврати го опишал договорот како „гест“ или „донација“ од катарското кралско семејство. На неговата платформа Truth Social напишал дека авионот е „ПОДАРОК, БЕСПЛАТНО“, додавајќи дека по мандатот ќе биде префрлен во неговата претседателска библиотека.
Сепак, деталите од контактите укажуваат дека иницијативата дошла од Вашингтон, а не од Доха, и покренаа политички реакции во САД. Неколку демократски и републикански конгресмени изразија загриженост во однос на етичките аспекти од евентуалниот договор.
Катарскиот премиер Мохамед бин Абдулрахман бин Џасим Ал Тани во интервју за CNN изјави дека се работи за „едноставен меѓувладин процес“ помеѓу катарското Министерство за одбрана и Пентагон, кој сè уште е под правна евалуација.
„Ако САД имаат потреба, и трансферот е во согласност со законот, ние сме подготвени да помогнеме,“ рече Ал Тани, додавајќи дека понудата ќе биде повлечена доколку трансакцијата се покаже како незаконска.
Пренамената на авион од друга држава за користење како Air Force One претставува значаен технички и безбедносен предизвик. Бара темелна реконструкција за инсталирање на комуникациска и безбедносна опрема, што би можело да трае две години и да чини повеќе од самата вредност на авионот, велат поранешни американски безбедносни претставници.
Постојните два авиони Boeing 747-800, кои треба трајно да го заменат сегашниот Air Force One, се очекува да бидат испорачани во 2027 година – пет години подоцна од првично планираното.