33.8 C
Скопје
16 јули, 2024
Inbox7.mk
ВЕСТИЕКОНОМИЈА

Кампанја на Фондацијата на УЈИЕ: Економско зајакнување на жените – предуслов за развој

Фондацијата на Универзитетот на Југоисточна Европа (УЈИЕ) ја започна кампањата за поттикнување на поинклузивно и еколошки свесно претпријатие. Оваа фондација, во партнерство со организацијата Хекима со седиште во Словачка, започна национална кампања на социјалните мрежи која ја истакнува важноста од зголемување на застапеноста на жените на полето на климатски паметни иновации и претприемништво, јавува kdp.mk, пренесува Инбокс7.

Оваа национална кампања на социјалните медиуми има за цел да ја расветли јавноста за важноста од зајакнување на присуството на жените во иновативната и климатски паметна економија. Целта на кампањата е да ги обедини сите делови од општеството и да создаде поттик за лидерите во приватниот сектор и на политичко ниво да се заинтересираат за промовирање на родовата еднаквост и вклученост. Во исто време, кампањата охрабрува повеќе жени да се вклучат во климатско паметно претприемништво.

Оваа кампања е дел од проектот на Фондацијата ЕУСЕ кој има за цел да го подобри квалитетот на животот и здравјето на граѓаните на Северна Македонија преку одржлив развој на инфраструктурата, одржливо користење на природните ресурси и заштита на животната средина. Проектот придонесува за оваа цел преку зголемување на вклученоста на жените во кружното и климатско паметно претприемништво и иновации.

Авни Арифи од Фондацијата на УЈИЕ објаснува дека „она што го прави овој проект уникатен е тоа што поврзува три важни и интерактивни области: родова еднаквост, економски развој преку иновативно претприемништво и паметни климатски решенија. Како дел од овој проект, оваа година успешно поддржавме 19 стартапи предводени од жени преку програмата за инкубација насочена кон градење иновативни, одржливи и климатски паметни компании“.

Срцето на оваа кампања и нејзините две видеа лежи во нејзината способност да се поврзе и инспирира. Се заснова на моќта на привлечните приказни кои резонираат кај публиката. Пораката на кампањата е пренесена во позитивен дух, посочувајќи ги придобивките од инклузијата на жените за целото општество, но и за поединецот.

Како што покажува истражувањето на Фондацијата Бил и Мелинда Гејтс (2022), кога жените заработуваат и имаат контрола врз нивниот приход, има многу позитивни ефекти: нивните деца се со поголема веројатност да бидат образовани, здравјето на семејството се подобрува, нивната самодоверба се зголемува, семејството се зголемува заработката и тоа, пак, ја зајакнува економијата на земјата.

Истражувањето на Л. Скот (2022) од 163 земји дефинитивно го покажа потенцијалот што жените го поседуваат за да го поттикнат економскиот просперитет. Додека мажите продолжуваат да ја формираат основната работна сила на глобално ниво, речиси сите се вработени, нивниот потенцијал за дополнителен раст поттикнат од работата е ограничен. Тоа е затоа што нивното вработување и претприемништво се веќе на својот врв. Спротивно на тоа, жените претставуваат често потценет или занемарен економски ресурс. Така, зголемувањето на учеството на женската работна сила директно ја поттикнува економската експанзија. Поважно е тоа што податоците гарантираат дека ова зголемување на вработеноста на жените не доведува до губење на работни места за мажите, што ја побива вообичаената заблуда.

„Економското зајакнување на жените не само што го зајакнува просперитетот на нациите, туку и негува побогата средина за сите нејзини жители. Кога жените се овластени да станат и да напредуваат како претприемачи, општествата сведочат за подобрена безбедност на храната, зголемена отпорност на заедницата и зголемување на одржливите економски можности. Спротивно на тоа, во средини каде што се задушени правата и слободите на жените, целото општество го сноси најголемиот товар. Вреди да се напомене дека во најсиромашните и најранливите земји показателите за родова еднаквост се најниски“, објаснува Ивана Улица од Хекима, словачка партнерска организација.

Жените во Северна Македонија се соочуваат со социјални проблеми кои се длабоко вкоренети во традиционалните, патријархални вредности и родовите улоги во семејството и општеството. Овие бариери го ограничуваат нивното целосно економско учество, вклучително и деловна сопственост или држење на раководни и високи позиции во компаниите. Учеството на жените во одлучувањето и креирањето политики во јавниот сектор е уште помало.

Бидејќи Северна Македонија се стреми кон интеграција во ЕУ, императив е да се извлече мотивација од фактот дека жените поседуваат 36% од бизнисите во ЕУ, во споредба со 29,4% во Северна Македонија (Глобална анкета на Светска банка за претпријатија за Северна Македонија, 2019 година). Ова не е само статистика, туку и доказ за неискористениот потенцијал на жените во Северна Македонија. Искористувањето на овој потенцијал може да биде катализатор за значајна социјална и економска трансформација, правејќи ја родовата еднаквост не само идеал, туку суштинска цел за иднината на нацијата.

Дополнително, студиите сугерираат дека компаниите со различно лидерство, особено оние што ги водат жени, имаат поголема веројатност да усвојат одржливи практики. Истражувањето на Глобалниот договор на ОН (2022) покажа дека жените имаат поголема веројатност да ја гледаат одржливоста како деловна можност и да усвојат еколошки практики, при што 57% од анкетираните жени изјавиле дека одржливоста е клучен двигател за нивните бизниси, во споредба со 43% на мажите. Извештајот на Фондацијата Елен Мекартур (2022) покажа дека бизнисите управувани од жени имаат поголема веројатност да имаат кружен бизнис модел, при што 33% од таквите бизниси ги водат жени во споредба со само 20% од бизнисите со линеарен модел.

Сепак, не се работи само за бројките. Поголемиот наратив е општествената трансформација што се случува кога жените се впуштаат во претприемништво бидејќи нивната вклученост ветува не само просперитетна економија, туку и одржлива иднина за сите.

„Како што напредуваме со оваа голема иницијатива, ги покануваме компаниите да преземат активна улога во кампањата. Со покажување на нивната посветеност на родовата еднаквост, обезбедување менторство и обезбедување ресурси, бизнисите можат да играат трансформативна улога во напредокот на Северна Македонија. Дополнително, ги повикуваме компаниите и поединците да ги споделат нашите видеа од кампањата на социјалните медиуми користејќи го хаштагот #EmpowerHerEmpowerOurCountry. Ајде да ја искористиме моќта на дигиталниот ангажман за да ја засилиме оваа кауза и да поттикнеме влијателни промени низ целата земја“, вели Арифи.

Related posts

ДРЖАВАТА ЌЕ МОРА ДА ГИ ПОКРИЕ ДЕЛ ОД ДОЛГОВИТЕ ЗА СТРУЈА

ninja

Цензусот ќе пресуди кој ќе дава мандат за нова влада

admin

Шолц повтори дека одбива да испрати ракети Таурус во Украина

admin

Џемаил Даути смирува: Нема да има нови поскапувања

admin

Османи: Ако има државно вмешување во случувањата на северно Косово, С.Македонија ќе го преиспита своето учество во Отворен Балкан

admin

Мицкоски и Мицотакис на исто место во исто време

admin