Повеќето компании не успеваат да ги претворат своите вредности во конкретни резултати, покажува истражување на Leadership IQ спроведено меѓу 4.360 вработени и раководители, пишува Форбс.
Само 13% од испитаниците сметаат дека сите вработени ги практикуваат вредностите на компанијата секојдневно, додека само 24% од организациите имаат јасно дефинирано какви однесувања се очекуваат за да се живеат тие вредности.
„Вредностите не се проблем. Проблем е извршувањето“, вели авторот на истражувањето, Марк Марфи.
Според него, корпоративните вредности често се третираат како декор – изложени во канцелариите, но игнорирани во секојдневното работење. Само 33% од вработените сметаат дека нивниот менаџер ги држи колегите одговорни за усогласување со вредностите, а една третина забележале дека врвните изведувачи често ги прекршуваат вредностите без последици.
Прецизни критериуми наместо нејасни слогани
Решението, според Leadership IQ, се состои во т.н. „сликовни зборови“ – алатка со која секоја вредност се претвора во јасно мерливи однесувања, поделени во три нивоа: „Потребно унапредување“, „Добра работа“ и „Одлична работа“.
На пример, вредноста „Фокус на клиентот“ може да се операционализира преку конкретни примери што го дефинираат квалитетот на услугата. Тие примери потоа се користат во тренинзи, проценка на перформанси и разговори за развој со вработените.
Компаниите што ги дефинираат однесувањата постигнуваат поголема ангажираност
Истражувањето покажува дека компаниите што ги поврзуваат вредностите со конкретни однесувања бележат 107% повисока ангажираност кај вработените. Кога вредностите се вклучени во дневни разговори, ангажираноста се зголемува за 37%, а кога се користат во вработување – за 135%.
Еден производител, на пример, интегрирал сликовна дефиниција за „извонредност“ во секојдневните состаноци, што резултирало со 17% помалку производствени дефекти за 90 дена.
Од вредности на хартија до конкурентска предност
Процесот започнува со собирање на најдобрите вработени – тие што веќе ги инкарнираат вредностите – и дефинирање на конкретни примери на добро и лошо однесување. Потоа тие примери се интегрираат во системите за управување со перформанси, обуки, вработување и секојдневна комуникација.
„Време е вредностите да престанат да бидат само декорација. Тие можат да бидат прецизна алатка за менаџмент и развој на организациска култура што носи резултати“, заклучува Марфи.