11.8 C
Скопје
25 февруари, 2024
Inbox7.mk
ВЕСТИЕКОНОМИЈАНАСЛОВНА

С.Македонија со најмал број на возила во споредба со ЕУ

Северна Македонија, како и останатите земји од регионот, имаат помалку од 400 возила на 1 илјада жители, што е најнизок број ако се спореди со просекот на Европската унија (ЕУ), пренесува Инбокс7.

Според Еуростат, во 2021 година, просечниот број на патнички автомобили по жител во ЕУ се зголеми од 0,53 на 0,57.

Податоците покажуваат дека западните земји на ЕУ забележале повисоки стапки на моторизација (патнички автомобили на 1.000 жители) од централните и источните членки на ЕУ. Сепак, на регионално ниво, имаше значителни разлики во сопственоста на автомобили во рамките на ЕУ. Регионалните стапки често се поврзани со економската ситуација, но може да бидат засегнати и од специфични околности. На пример, високата стапка на моторизација во Вале д’Аоста (Италија) е под влијание на поволните правила за оданочување.

Помеѓу 2001 и 2021 година, Романија забележа највисока просечна годишна стапка на раст на патнички автомобили на 1.000 жители (стапка на моторизација) меѓу членките на ЕУ (+5,4%), проследена со Полска (+4,5%).

На спротивниот крај на скалата, Малта и Холандија (двете +0,9%), Шпанија (+0,8%), Франција и Италија (двете +0,7%), Белгија и Австрија (и двете +0,5%), Германија и Луксембург ( и +0,4%) и Шведска (+0,3%) беа земјите кои забележаа просечни годишни стапки на раст под 1%. Генерално, балтичките, источноевропските и централноевропските земји на ЕУ забележаа посилен раст од западните земји на ЕУ помеѓу 2001 и 2021 година.

Кога се гледаат комуналните возила (камиони, патни трактори и специјални возила со исклучок на приколки и полуприколки) нема систематски разлики помеѓу западните и источните региони на ЕУ. Учеството на комуналните возила во вкупниот број патни возила во еден регион зависи од повеќе фактори. Меѓу нив се регионалните транспортни системи и инфраструктура за различни начини на товарен транспорт, како што се автопатишта, железнички линии, пристаништа и аеродроми. Економските карактеристики на еден регион исто така играат улога, т.е. дали во регионалната економија доминираат производствени индустрии или услуги и дали регионот се наоѓа на клучните европски товарни коридори.

Двата региона кои регистрираа најголем број на комунални возила во 2021 година беа Андалузија (повеќе од 1 милион) и Каталонија (845 000). И двата шпански региони играат клучна улога во товарниот транспорт во регионот на западниот Медитеран, со директни фериботски врски не само со шпанските острови и Сеута и Мелила, туку особено меѓу Андалузија и Мароко и Алжир, како и помеѓу Каталонија и Италија.

Related posts

КОВАЧЕВСКИ: СЕ ПРАВАТ НАПОРИ ДА ИМ БИДАТ ИСПЛАТЕНИ ПЛАТИТЕ НА ЗДРАВСТВЕНИТЕ РАБОТНИЦИ

ninja

Предизборно ќе се решава проблемот со автобуси меѓу градовите

admin

Сака ја “потопи” С.Македонија

admin

Слушнати експлозии во Киев, Путин најави воена операција во источна Украина

ninja

ДАВА – стравот на Германија од „партијата на Ердоган“

admin

„Во трката со вештачка интелигенција да трчаме брзо за да не останеме без здив“: Без регулација ни се заканува безредие

admin