„Тоа е како горила од 800 килограми да ви седи на гради“, рече пилот во вебинарот на Локхид Мартин. „По некоја обука, пилотите излегуваат како да имаат 100 години“, рече друг тест пилот.
Американски тест пилот ги опиша предизвиците на летање со еден од најнапредните воени авиони во светот, борбениот авион Ф-35, во неодамнешната дискусија на вебинарот организиран од Локхид Мартин.
Тони „Брик“ Вилсон, тест пилот на Ф-35 за американската одбранбена компанија, кој порано служел во американската морнарица, ги опиша „г-силите“ – или гравитациската сила – со кои мора да се справи кога лета со американски борбени авиони со висока технологија.
„Тоа е како горила од 800 килограми да седи на твоите гради“, рече Вилсон претходно овој месец, објави The Jerusalem Post.
Ф-35 има максимална брзина од околу 1,6 мах или 1.228 милји на час.
Авионот со висока технологија, петта генерација произведен од Локхид Мартин е повеќенаменски стелт авион кој е наменет за воздушна супериорност и ударни мисии, објави претходно Инсајдер.
Монеса „Сирен“ Балжисер, уште еден тест пилот на Ф-35 за компанијата, исто така се осврна на „г-силите“ во дискусијата.
Просечен тобоган влече околу три до четири „г-сили“, рече Балжизер, кој, пред да се приклучи на Локхид, служеше во воздухопловните сили на САД.
„За г-сила, размислете за вашата тежина. Значи, ако сте 100 кг, би нанеле 900 кг сила врз телото на една личност. Замислете толкав притисок врз вашето тело. Потребно е многу тренинг и специјална обука“, рече Балжисер.
“По една мисија пилотите излегуваат како да имаат 100 години“, додаде таа.
Вилсон подоцна беше запрашан до каде можат да летаат млазниците, според The Jerusalem Post, и тој ги опиша различните нивоа на гориво достапни во секоја варијанта на млазот.
F-35A носи 18.000 фунти гориво, F-35B носи околу 13.000 фунти гориво, а F-35C носи речиси 20.000 фунти гориво, рече тест-пилотот.
Општо земено, за време на мисиите, пилотите летаат не повеќе од 500 до 700 наутички милји, извршуваат мисија и потоа патуваат назад во базата, рече Вилсон.
Кога Русија ја нападна Украина, американските воздухопловни сили распоредија борбени авиони Ф-35 на линијата на фронтот на НАТО за да патролираат за руски ракети кои би можеле да ги загрозат авионите, објави претходно Инсајдер.
Повеќенаменски стелт авион, F-35 е наменет за воздушна супериорност и ударни мисии и сега со него управуваат најмалку 17 воздухопловни сили ширум светот.
Опремен е со моќна електронска опрема за војна и за разузнавање, за надзор и за извиднички пакет. Способностите, кои му овозможуваат на F-35 да собира и дистрибуира информации за бојното поле во реално време до пријателските сили, го добија прекарот „бек на небото“.
На вебинарот, Балжисер рече дека она што најмногу го ценела за воените авиони е „количеството информации и свесноста за ситуацијата што ми ја дал Ф-35 во споредба со Ф-16“.
Ф-16 има три посебни екрани и дисплеи, со секој екран врзан за специфичен сензор“, рече таа за The Jerusalem Post. „Пилотите требаше да направат фузија на сензори во нивниот мозок за да ги земат информациите, да размислат за тоа и излезе со решение. Големиот графички дисплеј на F-35 го прави тоа, обезбедува таа ситуациона свест побрзо од она што можев да го направам во F-16.”
Оружјето што го носи Ф-35 варира. Во конфигурација позната како „режим на ѕвер“, тој носи четири бомби од 500 кг GBU-12 водени со ласер на своите крила, две GBU-12 во внатрешниот залив за оружје и AIM-9 воздух-воздух проектил.