5.8 C
Скопје
12 ноември, 2024
Inbox7.mk
ВЕСТИСЦЕНА

Како сомелиер ги чува ретките вина од „големото прашање“ на измама

Како да се погрижите шише црвено вино со цена од 10.000 евра да не се препродаде исполнето со евтин Пино Ноар? Главен сомелиер во хотел со висока класа во Хамбург објаснува.

Пишува: Бенџамин Халер, ДПА

Длабоко под иконскиот хотел Four Seasons во срцето на германскиот пристанишен град Хамбург се наоѓа 100-годишен скриен скапоцен камен, чуван од Кристијан Шолц, главниот сомелиер.

Кога ја отклучува челичната врата од винарска визба од тули, 38-годишникот е во својот елемент. Таму се сместени околу 400 шишиња ретко вино, кои чекаат да бидат отворени за љубителите на вино кои не ги одложува петцифрената цена за едно шише.

Конкретно едно име има речиси митски прстен: Romanée-Conti, ценето вино од регионот Бургундија во Франција кое има астрономски цени.

Шолц го користи познатото црвено вино од веројатно најпознатото лозје во Бургундија за да го објасни застрашувачкиот предизвик на фалсификаторите кои се обидуваат да ја искористат привлечноста на луксузното вино.

„Фалсификувањето е огромно прашање“, вели Шолц и ја нагласува постојаната будност потребна за заштита од измама.

Сомелиерот и неговиот тим следат строги процедури. Секоја година, од нив се бара да го фотографираат секое шише Romanée-Conti до дневен весник за да испратат доказ за автентичноста до единствениот увозник во Германија овластен да продава вино од францускиот имот.

На тој начин лозјето гарантира дека шишињата не се продаваат без негово знаење, заштитувајќи се од фалсификаторите, вели тој.

„Го правиме тоа веднаш затоа што во спротивно нема да добиеме друга испорака“, вели Шолц.

Но, приказните дека празните шишиња мора да се уништат со чекан во ресторанот се само мит.

„Не оди толку далеку. Не го кршам шишето со чекан, доволно е да ја насликаме етикетата и да ја исечеме плутата“, вели Шолц. Поентата е дека шишето повеќе не може да се користи за да се спречи фалсификување, додава тој.

Експертот за вино Константин Баум ја повторува загриженоста на Шолц и предупредува на ризиците од купување скапи вина од онлајн платформи каде автентичноста може лесно да се загрози.

„Релативно е тешко да се осигура дека вината не се фалсификувани – особено кога станува збор за секундарниот пазар“, вели Баум. Тој додава дека измамата со вино е голем проблем за кој индустријата има тенденција да молчи.

Баум објаснува како отсуството на сертификати за постарите вина ги остава купувачите подложни на измама, при што фалсификаторите капитализираат од доверливите собирачи.

Во тоа време, не се очекуваше дека вината од 1970-тите до 1990-тите ќе станат „луксузни производи“. За тие вина, „нема референци каде што може да се каже дека оваа капсула или оваа етикета е автентична“, објаснува Баум.

На пример, ако некој купи старо, празно шише Romanée-Conti на пазар, стави соодветна плута и капсула – металната обвивка што ја покрива плута – и потоа ја наполни со едноставно вино, тие би можеле да измамат несвесен купувач, вели тој.

„Можеби мислат дека добиваат зделка бидејќи шишето чини само 4.000 евра (4.291 долари) наместо 14.000 евра (15.000 долари)“, вели Баум. Но, во реалноста, тие можеби само купуваат едноставен Пино Ноар, додава тој.

Правните битки ја нагласуваат сериозноста на проблемот, при што судовите се справуваат со случаи на лажна продажба на вино.

Во еден пример, една баварска компанија која тргува со ретки вина стана жртва на фалсификувани шишиња Romanée-Conti, само што ја откри измамата по опсежна истрага.

Купи 36 шишиња од дилер за речиси 300.000 евра – наводно шишиња Romanée-Conti од бербата 2004 до 2007 година.

Компанијата потоа го продаде виното на дилер во Сингапур, но дилерот се посомнева дека тие се фалсификувани.

Според судот, подоцна со „специјална лупа“ било утврдено дека само 2 од 36-те шишиња се оригинални.

Па, како можете да препознаете дали шишето Romanée-Conti е оригинално или не?

Шолц го дава одговорот со вадење од шише на ценето црвено вино – број 5.828 од речиси 25.000 – од потпишан дрвен гајба во визбата на хотелот.

На задната страна стои етикетата на увозникот кој го продал шишето на хотелот, како и бројот на шишето и производството на шишето од гроздобер.

Шолц укажува на прецизните системи за етикетирање и следење што ги користат лозовите насади и увозниците, кои служат како заштита од измама.

„Секој знае неколку карактеристики, но никој не ги знае сите“, вели Шолц. Сепак, винаријата и увозникот точно знаат дека ова шише е во четирите годишни времиња, објаснува тој.

Винаријата има оддел кој ги пребарува аукциските каталози ширум светот за да ги пронајде сопствените вина.

Значи, ако ова шише заврши да биде понудено на аукција, на пример, нашиот хотел повеќе нема да биде на нивната листа на купувачи, вели Шолц.

Цената на навистина одличните вина на таканаречениот сив пазар е помеѓу 20.000 и 25.000 евра.

Во царството каде што се судираат луксузот и измамата, Шолц стои како чувар, обезбедувајќи секоја голтка ретко вино да биде автентично уживање.

Но, после тоа, уште едно шише е отстрането од пазарот, додавајќи ја неговата ексклузивност.

За гостите на Four Seasons во Хамбург, можноста да уживаат во овие ретки вина е минлив луксуз.

„Шишето мора да се отвори и да се испие во хотелот.”

 

 

Related posts

Техничката влада треба да замине во историјата

admin

ХАШКИОТ ПРОЦЕС ПРОТИВ ТАЧИ И ОБВИНЕТИТЕ ЗА ВОЕНИ ЗЛОСТОРСТВА ЌЕ ПОЧНЕ ВО МАРТ

ninja

Министрите од регионот потпишаа заеднича изјава за борба против корупцијата

admin

Пентагон најави 400 милиони долари нова помош за Украина

admin

Кој ја компромитира работата на Историската комисија?

admin

Родната куќа на Хитлер ќе стане полициска станица

admin