Кинескиот борбен авион Chengdu J-10C, познат и како „Вигорозен змеј“, доби зголемено внимание откако беше вклучен во тековниот вооружен конфликт меѓу Индија и Пакистан.
Пакистанското Министерство за надворешни работи соопшти во средата дека авионите J-10C, кои ги користи пакистанското воено воздухопловство, учествувале во соборување на неколку индиски борбени авиони, вклучувајќи и француски Rafale.
Околу 80% од воената опрема на Пакистан е произведена во Кина. Првата пратка на J-10C – унапредена верзија на оригиналниот J-10 – пристигна во 2022 година. Авионот е едномоторен, мултифункционален борбен авион способен да носи бомби, ракети воздух-воздух и проектили.
Американскиот претседател Доналд Трамп во саботата соопшти дека Индија и Пакистан се согласиле на „целосен и итен прекин на огнот“ по американско посредување.
J-10C е производ на кинеската компанија Chengdu Aircraft Industry Group и претставува одговорот на Пекинг на западните лесни борбени авиони како американскиот F-16 и шведскиот Saab Gripen. Авионите J-10 се користат од почетокот на 2000-тите и се постојано унапредувани.
„J-10C е приближно еквивалентен на доцна верзија на F-16, но има некои карактеристики – како пакет на ракети со долг дострел – кои му даваат предност во одредени сценарија,“ изјави Дејвид Џордан, виш предавач по одбранбени студии на Кралскиот колеџ во Лондон.
Моделот J-10C, кој започна со производство околу 2015 година, донесе значајни подобрувања, вклучувајќи AESA радар, сателитска комуникација, системи за предупредување за ракети и намалена радарска видливост. Иако сè уште користи руски мотор AL-31F, се тестира и со кинескиот WS-10.
Ова е првпат J-10C да се користи во вистинска борбена ситуација, што може да му донесе зголемен интерес на глобалниот пазар на оружје.
Акциите на Chengdu Aircraft Company пораснаа за повеќе од 30% оваа недела на берзата во Шенжен, што укажува на зголемена доверба кај инвеститорите.
Иако не е најнапредниот авион на Кина – таа титула ѝ припаѓа на петтата генерација J-20 – J-10C би можел да се покаже како најкомерцијално исплатлив модел, соопшти Џордан.