12.8 C
Скопје
20 април, 2024
Inbox7.mk
НАСЛОВНАНАУКА

ЕУ: Твитер го напушта доброволниот пакт за борба против дезинформациите

Гигантот на социјалните мрежи, во сопственост на Илон Маск, е предупреден дека „остануваат обврските“ околу отстранувањето на лажните вести. Твитер и другите големи платформи ќе се соочат со потешки регулативи кога новите правила на ЕУ ќе стапат на сила во август.

„Твитер“ се повлече од доброволниот договор на Европската унија за сузбивање на дезинформациите на интернет, изјави висок функционер на ЕУ доцна во петокот.

„Твитер го напушта доброволниот Кодекс на пракса на ЕУ против дезинформации. Но, обврските остануваат“, напиша на Твитер комесарот за внатрешен пазар на ЕУ, Тиери Бретон.

„Можете да се кандидирате, но не можете да се скриете. Освен доброволните обврски, борбата против дезинформациите ќе биде законска обврска според #DSA од 25 август. Нашите тимови ќе бидат подготвени за спроведување“, додаде Бретон, осврнувајќи се на новиот Закон за дигитални услуги на ЕУ кој стапува на сила за помалку од два месеци.

Твитер допрва треба да го потврди своето повлекување од кодот, но одлуката се чини дека е најновиот потег на сопственикот милијардерот Елон Маск за да ги олабави уздите откако ја купи компанијата за социјални медиуми  минатата година.

Маск скрати илјадници работни места за да заштеди пари, намалувајќи ги цели оддели, вклучително и оние кои се одговорни за модерирање на содржината.

Следејќи ја целта да го претвори Твитер во дигитален градски плоштад, каде што слободата на говорот е приоритет, Маск ги укина претходните правила против дезинформации и го фрли својот систем за проверка во хаос.

Платформата сега вели дека ги „дебутира“ и демонетизира екстремно негативните или твитови со омраза, така што тие може да се видат само ако корисникот ги бара, додека објавите што содржат лажни вести се модерирани за да вклучуваат корекции, често од заедницата на Твитер.

Тековниот Кодекс на практикување на дезинформации на ЕУ вклучува обврски за следење на политичкото рекламирање, запирање на монетизацијата на дезинформациите и работа со проверувачи на факти.

Твитер го потпиша кодот во 2018 година, заедно со другите платформи за социјални медиуми, вклучувајќи ги ТикТок, сопственикот на Фејсбук Мета и Гугл.

Платформите треба да издаваат редовни извештаи за нивниот напредок во борбата против дезинформациите.

Во февруари, Брисел објави извештаи за тоа како онлајн платформите го имплементираат кодот и забележа дека Твитер не дава „конкретни информации и нема целни податоци“ поврзани со заложбите за транспарентност.

Според новиот Закон за дигитални услуги, технолошките компании ќе мора да ги модерираат своите платформи за штетни содржини како дезинформации и да воведат протоколи за да го блокираат ширењето на опасен материјал.

Компаниите исто така мора да ја зголемат транспарентноста во однос на интеракциите со корисниците и да ги поедностават корисничките договори.

Твитер, меѓу другото, е означен како таканаречена многу голема онлајн платформа (VLOP), што значи дека Брисел ќе го надгледува построго отколку помалите платформи.

Твитер моментално може да се пофали со речиси 330 милиони месечни активни корисници, а повеќе од половина доаѓаат од САД, Јапонија и Индија.

Само една европска земја, Обединетото Кралство, се најде на листата на Топ 10 корисници на Твитер, но Велика Британија повеќе не е членка на ЕУ.

Твитер вели дека има меѓу 7 и 9 милиони корисници во Франција, Шпанија и Германија, нејзините три најголеми пазари со седиште во ЕУ.

Related posts

Бубачка, а не пестициди е причина за враќањето на македонските јаболка од Русија

admin

ВМРО-ДПМНЕ: ДУИ и СДС дозволија Курти да прогласи “косовски пашалак”

admin

Дали Мицковски и Ковачевски договорија широка владина коалиција?

admin

Се заострува борбата Груевски-Мицкоски:

admin

Таравари најбогат, Пендаровски најмалку транспарентен од претседателските номинации

admin

Ахмети по средбата со Ескобар: ДУИ е подготвена да го води процесот

admin